lördag 15 februari 2014

Lycka är ett björnbärssnår.

Härom dagen gick jag en runda på radhustomten. Tanken var att lista alla växter som står i sina krukor längs med staketet och att dokumentera stort som smått med mobilkameran. När jag kommit halvvägs stod jag vid björnbären. Efter att ha räknat ihop mina björnbärsplantor och kommit fram till att det var fem och inte fyra blev jag alldeles varm när jag drog upp ett skott som hamnat under en annan kruka och upptäcker att den hade fått rötter. Jag tryckte ner två skott till i den öppna jorden längs med häcken och hoppas hårt på att dom ska hinna rota sig innan utplanteringen i april. Sorten är "Himalayan Giant" och den är mer än härdig för min växtzon(3) och beskrivs som invasiv har otroligt taggiga skott. På andra sidan garaget har jag tre-fyra skott från Thornless Evergreen som också bör hinna rota sig om dom inte redan har gjort det.

Jag har bestämt mig att bygga ett stort och brett klättertorn till dom fyra björnbärsplantorna (som var fem och med lite tur blir ännu fler). Efter en runda på AOT så kommer jag att försöka att klä tornet istället för att kringgärda plantorna med tornet som var min första tanke.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar